A Milli Futbol Takımı Teknik Direktörü Vincenzo Montella, istifa etmeyi düşünmediğini ve daha büyük bir motivasyonla görevine devam edeceğini söyledi.
A Milli Futbol Takımı, 2026 FIFA Dünya Kupası D Grubu üçüncü ve son maçında yarın Amerika Birleşik Devletleri (ABD) ile Los Angeles Stadyumu'nda karşı karşıya gelecek. Mücadele öncesi A Milli Futbol Takımı Teknik Direktörü Vincenzo Montella, müsabakanın oynayacağı stadyumda düzenlenen basın toplantısında soruları yanıtladı.
"Ben oyunculara kayıtsız şartsız destek olmaya devam edeceğim"
Toplantının başında uzun bir açılış konuşması yapacağını ve söylemek istedikleri olduğunu ifade eden Montella, şunları dile getirdi:
"Oyuncularımız birbirine kenetlenmiş durumdalar"
İtalyan teknik adam, ABD'nin çok farklı bir takım olduğunu ve futbolcularının üzerine kurulu bir strateji uygulayacağını da belirterek, "Bazılarının hala mental olarak sıkıntıda olduğunu söyleyebilirim. Onlara yönelik şahsi ve adaletsiz saldırlar, onları çok üzüyor. Neyse ki bazılarını daha iyi görüyorum. Rakibin temposunun yüksek olduğunu biliyoruz. Strateji düşüneceğim. Futbolcuların fiziksel ve mental durumlarına bakacağız. Çok kompakt ve ruhen birleşik bir grubumuz var. Oyuncularımız birbirine kenetlenmiş durumdalar. Grubu ve teknik direktörü destekleyen oyuncularımız var. Çağlar, Kaan, İrfan, Mert destekleyici bir rol sergilediler" ifadelerini kullandı.
"Böyle bir negatif iletişimi beklemiyordum"
Yapıcı eleştirilere her zaman açık olduğunu hatırlatan 52 yaşındaki teknik adam, "Oyunu kaybettiğimizde her şey çok iyi denmesini beklemiyorum ama sadece adil olmak, daha çok şey yapılabilirdi denmesini bekliyorum. Tabii ki bunların söylemekte özgürsünüz. Bunlar yapıcı eleştiriler. Kimseden tebrik beklemiyorum. Ama böyle bir negatif iletişimi de beklemiyordum. Burada insanlar maçı kaybettikten sonra da destekledi bizi. 3-4 kişi olumsuz şeyler söylediler ama sonra 50 küsur kişi gelip olumlu şeyler söylediler. Onların bağırması, sonra bazı art niyetli gazetecilerin bunu yayması çok doğru değil. Tabii ki evimize döneceğiz ve biz de matematiği biliyoruz. Bu olumsuz yaklaşımlar sistemimizi iyileştirmek için bize fayda sağlamıyor. 24 yıl Dünya Kupası'na gelmemişti Türkiye, şimdi buradayız. Gelecekte daha iyisini yapacağız. Ama burada olmamız da çok iyi. O yüzden birleşmemiz gerekiyor. Hep birlikte bayrağın altında birleşsek daha farklı şeyler olmaz mıydı? Ancak bu şekilde ülkenin futbol tarihine katkı sağlayabiliriz" şeklinde konuştu.
"Aile bireyleri arasındaki ilişki gibi bir ilişki kurduk"
Takımın kendi içindeki ve kendisiyle oyuncular arasındaki ilişkinin nasıl olduğuna dair gelen bir soruya Montella, "Aile bireyleri arasındaki ilişki gibi bir ilişki kurduk. Baba yerine büyük ağabey gibiyim. Bazıları benim oğlumdan çok az büyük. Her zaman kalbimde taşıyorum bu duyguları. Elbette ilk yenilgiden sonra bazı futbolcular çok üzülmüşler ve motivasyonlarını yitirmişlerdi. 'Nasıldım' diye bana soruyorlardı. Benim duygularımı merak ediyorlardı. Bazı futbolcular benim ruh halimi sordu. Bu da beni duygulandırdı. Biz birbirimize iyi hissettirmeye çalışıyoruz. Çok iyi bir ilişki var aramızda. Çok fazla destekçilerimiz var, birbirimize destek oluyoruz. Bu çok önemli bir unsur bence" cevabını verdi.
"Futbolcularım yargılamalarla karşı karşıya kaldı"
"Yüzde 100 kendilerini verememiş olmalarına rağmen ellerinden gelenin en iyisini yapmaya çalıştılar. Onlara ne kadar teşekkür etsem az" diyen kırmızı-beyazlı takımın teknik direktörü, şöyle devam etti:



