Kaza, 31 Temmuz 2025'te saat 22.00 sıralarında Mudanya ilçesi Ömerbey Mahallesi Işıklı Köy Caddesi'nde meydana geldi. İlçe Emniyet Müdürlüğü'nde çarşı ve mahalle bekçisi olarak görev yapan ve mesaiye gitmek için yola çıkan Bahadır Ünal'ın kullandığı 16 BBC 457 plakalı otomobil, aynı yöne giden Mehmet Cengiz yönetimindeki 16 BKB 430 plakalı motosiklete yandan çarptı. Yola savrulan Cengiz, ağır yaralandı. Mehmet Cengiz, sağlık ekiplerinin müdahalesinin ardından Mudanya Devlet Hastanesi'ne kaldırıldı. Ünal, polis merkezindeki ifadesinin ardından savcılık talimatıyla serbest bırakıldı. Öte yandan kaza, bir iş yerinin güvenlik kamerasına yansıdı.
Mudanya Devlet Hastanesi'ndeki ameliyatının ardından yoğun bakım ünitesine alınan 2 çocuk babası Mehmet Cengiz, kazadan 27 gün sonra 27 Ağustos'ta yaşam mücadelesini kaybetti. Cengiz'in ölümünün ardından 'Taksirle ölüme neden olmak' suçundan gözaltına alınan Bahadır Ünal, tutuklanma talebiyle sevk edildiği Nöbetçi Sulh Ceza Mahkemesi tarafından 'kazada kasıt olmaması' ve 'tutuklamanın verilmesi beklenen ceza ve güvenlik tedbiri ile orantılı olmayacağı' gerekçesiyle adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı.
Mudanya Cumhuriyet Savcılığı, karara şüphelinin kazada asli kusurlu olması nedeniyle itiraz etti. İtirazın ardından hakkında yakalama kararı çıkarılan Ünal, Karabük'te gözaltına alındı. Eşinin hamile olması ve kaza nedeniyle moralinin bozuk olduğu gerekçesiyle eşinin ailesinin yaşadığı Karabük'e tatil amacıyla gittiğini belirten Bahadır Ünal, 2 Eylül'de Ses ve Görüntü Bilişim Sistemi (SEGBİS) aracılığıyla tekrar hakim karşısına çıktı. Ünal, bu kez nöbetçi mahkeme tarafından yurt dışı yasağı verilip, serbest bırakıldı.
BİLİRKİŞİ RAPORU: KAZA DEĞİL KASTEN
Soruşturmayı yürüten jandarma ekipleri, düzenledikleri tutanakları ve güvenlik kameralarını bilirkişiye teslim ederken, bilirkişi raporunda, Bahadır Ünal'ın ısrarlı bir şekilde motosikleti takip ettiği belirtilerek, şu ifadelere yer verildi: "Bahse konu olayda şüpheli sürücünün; araç sürme davranışının normal trafik akışına uygun olmaması, aracının dörtlü lambalarını yakıp bilinçli olarak motosikleti ısrarlı bir şekilde yakından takip etmesi, motosikleti geçme imkanı varken bunu tercih etmeyip kasıtlı direksiyon hareketiyle çarpma gerçekleştirmesi dikkate alındığında; şüpheli sürücünün meydana gelen olayı bilerek ve isteyerek gerçekleştirdiği, kasten fiil niteliğinde olduğu, bu nedenle meydana gelen olayın, trafik kazası kapsamında değerlendirilemeyeceği kanaatine varılmıştır."
'BİR HIZLANIP BİR YAVAŞLIYORDU'
Bahadır Ünal'ın yargılanmasına Bursa 8'inci Ağır Ceza Mahkemesi'nde başlandı. Duruşma salonunda Mehmet Cengiz'in eşi Bahar Cengiz'in yanı sıra tanıklar ve taraf avukatları hazır bulunurken, Karabük'te bulunan tutuksuz sanık Bahadır Ünal da SEGBİS ile duruşmaya katıldı. Üzerine atılı suçlamayı kabul etmeyen Ünal, yolun karanlık olduğunu ve hızlı geçen araçlar bulunduğu için otomobilinin dörtlülerini yaktığını öne sürerek, "Zaten ailesini ve kendisini daha önceden tanımam, herhangi kasıtlı bir eylemim yoktur. Trafikte herhangi bir tartışmamız olmadı. Ben motorcuyu Işıklı Köyü Caddesi'nde önümde giderken fark ettim. Bu da yaklaşık 500 metre mesafedir muhtemelen. Daha önce trafikte bir şeyimiz de olmadı. Şahıs zaten sağa sola geçerek motor kullanmaktaydı, bir hızlanıp, bir yavaşlıyordu. Geçmek için tam sol yaptım, geçtim. Karşıdan da araba geçerken sağa kontrollü şekilde yanaşırken hızlanarak gelip, benim aynama çarptı" diye konuştu.
'ÇARPMAK AMAÇLI BİR HAMLE DEĞİL'
Mahkeme başkanının Adli Tıp İhtisas Dairesi'nin raporunda kusurlu olarak görüldüğünü hatırlatması üzerine Ünal, "Orada trafik memurlarına da gösterdim, benim kaportada çarpma izi de yok zaten, aynam kırıktı benim sağ aynama çarpması sebebiyle" dedi. Mahkeme başkanının kaza anında direksiyon hamlesi yaptığının kameralarca tespit edildiğini belirtmesi üzerine de Ünal, "Hamle dediğiniz kamerayı ben de izledim, kaza anı sonuçta, o panikle ne yaptığımı bilmiyor olabilirim ama bu kasıtlı bir hareket değil, çarpmak amaçlı bir hamle değil" diye konuştu.
'OLAYIN ÜSTÜNÜN KAPATILDIĞINI DÜŞÜNÜYORUM'
Sanıktan şikayetçi olduğunu belirten Mehmet Cengiz'in eşi Bahar Cengiz ise "Ben bu olayın tamamen üstünün kapatıldığını düşünüyorum. Her şeyi biz bulduk, çıkardık. Kimse gelip, benimle konuşmadı, kimse benimle iletişime geçmedi. Sanıktan şikayetçiyim, en ağır cezayı almasını istiyorum" dedi.
'KAMERA GÖRÜNTÜLERİNİ KENDİMİZ TEMİN ETTİK'



