Türkiye-Lüksemburg İlişkilerinde Yeni İşbirlikleri
Asayiş

Türkiye-Lüksemburg İlişkilerinde Yeni İşbirlikleri

Bakan Göktaş, Türkiye ve Lüksemburg'un yeni işbirlikleri için hazır olduğunu açıkladı.

Sondakika Güncel2 dk okumaYeniAsayiş
Reklam

728×90 — Reklam Alanı

Reklam vermek için tıklayın →

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş, Türkiye'nin Lüksemburg'la birçok alanda yeni işbirliği imkanlarını geliştirmeye hazır olduğunu belirtti.

Lüksemburg Milli Günü dolayısıyla Lüksemburg'un Ankara Büyükelçisi Daniel da Cruz'un konutunda resepsiyon düzenlendi.

Burada konuşan Göktaş, Lüksemburg halkının bağımsızlık iradesine, kültürüne ve değerlerine bağlığını pekiştiren anlamlı bir gün vesilesiyle bir arada olduklarını söyledi.

Türkiye ve Lüksemburg arasındaki dostane ilişkilerin uzun yıllara dayanan köklü bağlar temelinde, karşılıklı saygı, güven ve değerler zemininde günden güne geliştiğini ifade eden Göktaş, iki ülke arasındaki diplomatik ilişkilerin bu yıl 80. yılını geride bıraktığını belirtti.

Göktaş, 1987'de Lüksemburg'da Türk Büyükelçiliğinin, 2011'de ise Ankara'da Lüksemburg Büyükelçiliği açıldığını anımsatarak, "Bu hamle ikili ilişkilerimizin ivme kazandığı yeni bir döneme işaret ediyordu. Tüm bu süreçte, ekonomik ve ticari ilişkilerimiz ikili ilişkilerimizde önemli bir yer tuttu. Şimdi yeni bir safhadayız. Finansal teknolojilerden yüksek teknoloji girişimlerine, iklim değişikliğinden yeşil dönüşüme, lojistikten Ar-Ge'ye kadar uzanan geniş bir yelpazede yeni işbirliği imkanlarını geliştirmeye hazırız." ifadelerini kullandı.

"JETCO Toplantısı'nı yakın zamanda gerçekleştirmeyi planlıyoruz"

Türk Hava Yollarının Lüksemburg-İstanbul seferlerini haftada 14 frekansa çıkarmasının, Lüksemburg'dan Türkiye'ye gelen turist sayısındaki artışın ve Lüksemburg'da yaşayan yaklaşık 6 bin Türk vatandaşının iki ülke ilişkilerine katkısının mevcut potansiyelin somut göstergeleri olduğunu belirten Göktaş, Lüksemburglu yatırımcıların Türkiye'ye yaptığı doğrudan yatırımları da memnuniyetle karşıladıklarını dile getirdi.

Gelecek dönemde ticaret hacmi ile yenilikçi iş birliklerinin artacağına inandığını kaydeden Göktaş, "Bu hedefe katkı sağlamak amacıyla Ortak Ekonomi ve Ticaret Komitesi (JETCO) Toplantısı'nı yakın zamanda gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Hiç şüphesiz ki ortak hedefler doğrultusunda atacağımız iyi niyetli adımlar ve yapacağımız somut çalışmalarla katma değer üretecek yeni iş birliklerine zemin hazırlayacaktır." dedi.

"Üst düzey bir katılım bekliyoruz"

Göktaş, ekonomik ve ticari işbirliklerinin yanı sıra diplomatik ilişkilerin de güçlenmeye devam ettiğini belirterek, 2026 yılında Lüksemburg'dan Türkiye'ye gerçekleştirilen üst düzey ziyaretlerden memnuniyet duyduklarını ifade etti.

Nisan ayında İstanbul'da düzenlenen Parlamentolar Arası Birlik (IPU) 152. Genel Kurulu kapsamında Lüksemburg Temsilciler Meclisi Başkanı Claude Wiseler'i ağırladıklarını hatırlatan Göktaş, "NATO Ankara Zirvesi ile COP31'e Lüksemburg'dan üst düzey bir katılım bekliyoruz." ifadesini kullandı.

Liderlerin ikili ilişkileri güçlendirme yönündeki iradesinin Türkiye-Lüksemburg işbirliğinin geleceğine umutla bakılmasını sağladığını ifade eden Göktaş, sözlerini şöyle sürdürdü:

📰
Kaynak
Sondakika Güncel
✍️
Yayımlayan
Serik Haberleri
Reklam

728×90 — Reklam Alanı

Reklam vermek için tıklayın →