Çanakkale'nin Yenice ilçesinde örtü altında yetiştirilen çileğin hasadı gerçekleştirildi.
Çanakkale'nin Yenice ilçesinde çilek hasat şenliği gerçekleştirildi. Hasat şenliğine Çanakkale Valisi Ömer Toraman, Çan Kaymakamı Emre Nebioğlu, İl Tarım ve Orman Müdürü Ergün Demirhan, daire müdürleri, üreticiler, öğrenciler ve çok sayıda vatandaş katıldı.
Konuşmaların ardından Vali Toraman, Çan Kaymakamı Nebioğlu, İl Tarım ve Orman Müdürü Demirhan, protokol üyeleri tarafından çilek hasadı gerçekleştirildi.
Çanakkale'de 2025 yılında yaklaşık 16 bin dekar alanda 52 bin tona yakın çilek üretimi gerçekleştirildi. Yaklaşık 15 bin dekarlık kısmı Yenice'de yer alıyor. Üretilen 52 bin ton çileğin yaklaşık 48 bin tonu Yenice'de hasat edildi. Çanakkale dekar başına 3 bin 200 kilogramı aşan verimiyle Türkiye çilek üretiminin yaklaşık yüzde 8,5'ini karşılıyor. Üretim miktarı bakımından ise ülkede 4'üncü sırada yer alıyor. - ÇANAKKALE
Yerel Haberler, Çanakkale, Ekonomi, Yenice, Yaşam, Çevre, Son Dakika
Son Dakika › Çevre › Yenice'de Çilek Hasadı Kutlandı - Son Dakika
Sondakika.com'un size anlık bildirim göndermesine izin veriyor musunuz?



