Zonguldaklı lise öğrencileri uygulama seralarında yetiştirdikleri ürünlerle hem okula katkı sağlıyor hem d...
Ekonomi

Zonguldaklı lise öğrencileri uygulama seralarında yetiştirdikleri ürünlerle hem okula katkı sağlıyor hem d...

Çaycuma ilçesindeki Şehit Sacit Olcay Kabaklıoğlu Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nin tarım teknolojileri öğrencileri, 1300 metrekarelik dört serada ata tohumlarıyla mevsimlik ürünler yetiştiriyor. Öğrenciler, elde ettikleri teorik ve pratik bilgileri vatandaşlara ve diğer okul öğrencilerine aktararak bilinçli üretimi yaygınlaştırıyor.

Sondakika Güncel2 dk okumaYeniEkonomi
Reklam

728×90 — Reklam Alanı

Reklam vermek için tıklayın →

Zonguldak'ın Çaycuma ilçesinde uygulama seralarında mevsimlik ürünler yetiştiren lise öğrencileri, edindikleri bilgi ve deneyimleri vatandaşlara ve diğer öğrencilere aktarıyor.

İlçeye bağlı Nebioğlu beldesindeki Şehit Sacit Olcay Kabaklıoğlu Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Tarım Teknolojileri Alanında eğitim gören 19 öğrenci, ekimden hasada tüm aşamaları birebir deneyimleyerek tarım yapmayı öğreniyor.

Okula ait toplam 1300 metrekare alana sahip 4 uygulama serasında çalışmalarını sürdüren öğrenciler, ilçedeki bir firmadan temin edilen fidelerin yanı sıra kendi viyollerinde ata tohumları kullanarak mevsimlik ürünler yetiştiriyor.

Yetiştirdikleri marul, brokoli, lahana, ıspanak, maydanoz, soğan, domates, salatalık, biber ve patlıcanla okulun döner sermayesine katkı sağlayan öğrenciler, mesleği öğrenmenin yanı sıra teorik ve pratik bilgilerini doğru ve bilinçli üretim sürecinin yaygınlaşması için ilçe ve belde sakinlerine öğretiyor.

Okulun seralarını ziyaret eden vatandaşların merak ettiği soruları cevaplayarak sera ve bahçelerinde yapacakları üretimin sağlıklı şekilde ilerlemesini sağlayan öğrenciler, aynı zamanda başka okulların öğrencilerine de teorik ve uygulamalı eğitimler veriyor. Bu sayede akranlarının küçük yaşlarda bilinçli üretim sürecini öğrenmelerini sağlayan öğrenciler, ilçe ve belde sakinlerinin de doğru yöntemlerle daha verimli ürün almalarına öncülük ediyor.

Okul müdürü Recep Islak, AA muhabirine, yaptıkları üretimle vatandaşlara örnek olmayı, olumlu yönde sinerji yaratmayı hedeflediklerini söyledi.

Tarımsal üretimin ülke için önemli olduğunu vurgulayan Islak, "Bilgi, ilaçlama ve diğer konularda yardıma ihtiyacı olan vatandaşlarımızı okulumuza davet ediyoruz ya da biz onlara gitmeye çalışıyoruz. Okullarımızdan da bizlere davet oluyor. Bilgilerimizi onlara aktarıyoruz." dedi.

Islak, daha fazla öğrenci ve vatandaşa ulaşmayı, onları da üretime teşvik etmeyi istediklerini sözlerine ekledi.

"Öğrencilerimiz teorik olarak gördükleri dersleri seralarımızda alın terine dönüştürüyorlar"

Tarım Teknolojileri Alanı öğretmeni Ozan Çamoğlu, öğrencilerin derslerde edindikleri bilgilerin alın teriyle nasıl ürüne dönüştüğünü seralarda görme imkanı bulduğunu anlattı.

Tohumun ilk aşamasından hasada kadar öğrencilerin kendi elleriyle işin içinde olduğunu vurgulayan Çamoğlu, ürünleri yazlık ve kışlık olarak ürettiklerini aktardı.

Çamoğlu, ilçe ve beldedeki anlaşmalı yerlerin ürünleri aldığını, esnafın da ürünlerden çok memnun kaldığını belirterek, bunun kendilerini gururlandırdığını dile getirdi.

📰
Kaynak
Sondakika Güncel
✍️
Yayımlayan
Serik Haberleri
Reklam

728×90 — Reklam Alanı

Reklam vermek için tıklayın →