Kütahya OSB'de İlk Mezuniyet Töreni
Sağlık

Kütahya OSB'de İlk Mezuniyet Töreni

Vali Işın, mesleki eğitimin önemine dikkat çekti, iş gücü piyasası ve istihdam sorunlarını ele aldı.

Sondakika Ekonomi1 dk okumaYeniSağlık
Reklam

728×90 — Reklam Alanı

Reklam vermek için tıklayın →

Kütahya Valisi Musa Işın, TOBB Kütahya Organize Sanayi Bölgesi (OSB) Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nin ilk mezuniyet töreninde yaptığı konuşmada, iş gücü piyasasına ilişkin dikkat çeken değerlendirmelerde bulundu.

Kütahya Organize Sanayi Bölgesi Müdürlüğü Konferans Salonu'nda gerçekleştirilen mezuniyet programına Kütahya Valisi Musa Işın, İl Milli Eğitim Müdürü Mustafa Yılmaz, Kütahya OSB Yönetim Kurulu Başkanı Tolga Eskioğlu, okul yöneticileri, öğretmenler ve öğrenciler katıldı.

Programın açılışında konuşan Okul Müdürü Ali Keskin, okulun ilk mezunlarını vermenin gururunu yaşadıklarını belirterek, öğrencilerin ahilik kültürünün önemli bir simgesi olan şed kuşanma töreniyle meslek hayatına uğurlandığını ifade etti.

Keskin, bu yıl mezun olan 89 öğrenciden 44'ünün OSB'de faaliyet gösteren işletmelerde çalışma hayatına başlayacağını, 45 öğrencinin ise yükseköğrenime devam etme kararı aldığını söyledi.

"Meslek liselerinin payı yüzde 60'a ulaştı"

Programda konuşan Vali Musa Işın, mesleki eğitimin Türkiye'nin üretim ve istihdam hedefleri açısından kritik öneme sahip olduğunu belirterek, son yıllarda meslek liselerine olan ilginin arttığını söyledi.

Işın, "Daha önce meslek liselerinin genel liseler içerisindeki payı yüzde 47 seviyelerindeydi. Bugün ise yüzde 60 bandına ulaşmış durumda. Bu önemli bir gelişmedir. Aslında çözmemiz gereken meselenin formülü de budur. Çocuklarımızı sanayiyle entegre olacak şekilde eğittiğimiz takdirde bu sorunu çözebiliriz" ifadelerini kullandı.

Zafer Organize Sanayi Bölgesi'nde de yeni bir meslek lisesi kurulması için çalışmaların sürdüğünü açıklayan Işın, sanayi ile eğitim arasındaki entegrasyonun daha da güçlendirileceğini kaydetti.

"İşçi ile işvereni buluşturmamız gerekiyor"

İstihdam sorunlarının çözümünde meslek liselerinin önemli rol üstlendiğini belirten Vali Işın, iş gücü piyasasında arz ve talebin doğru şekilde buluşturulmasının önemine dikkat çekti.

Işın, "Biz meseleyi çözmek istiyoruz. Mesele ne? İşçi ile işvereni buluşturmamız gerekiyor. Peki nasıl buluşturacağız? Meslek edindirerek buluşturacağız. Bunun en pratik ve en kolay yolu budur. İş adamlarımızın ellerini taşın altına koymaları çok önemlidir. Çocuklarımızın ve sanayimizin geleceği için bu konseptin birlikte yürümesi gerekiyor" dedi.

"18 bin kişi fuarı ziyaret etti"

📰
Kaynak
Sondakika Ekonomi
✍️
Yayımlayan
Serik Haberleri
Reklam

728×90 — Reklam Alanı

Reklam vermek için tıklayın →