2026 Dünya Kupası'nın grup aşamasının heyecan düzeyinin düşük olabileceği en başından beri hissediliyordu.
Sonuçta, 48 takımın yer aldığı turnuvada 32 ekip eleme aşamasına yükseliyor. Bu da elenmenin, tur atlamaktan daha zor olduğu anlamına geliyor.
Ancak ikinci maçlar tamamlanırken, yapılan iki önemli değişikliğin etkileri şimdi daha net görülmeye başlandı.
Bunlardan ilki, Dünya Kupası tarihinde ilk kez puan eşitliğinde öncelikli kriter olarak averaj yerine ikili averajın kullanılması.
İkincisi ise 1994'ten bu yana ilk kez üçüncü sıradaki takımlar için genel bir sıralama tablosunun oluşturulması ve sekiz ek kontenjanın bu şekilde dağıtılması.
İkili averaj sistemi sayesinde bazı takımlar iki maç sonunda grup liderliğini garantileyebiliyor ya da turnuvaya veda edebiliyor.
Şimdiden sekiz takım, üçüncü grup maçında oynayacak bir şeylerinin kalmadığını biliyor.
Örneğin Arjantin, J Grubu'nda altı puana ulaştı ve üçer puanı bulunan Avusturya ile Cezayir'i mağlup ettiği için artık geçilemez durumda.
Benzer şekilde puanı olmayan Ürdün de bu iki takıma yenildiği için elendi.
Eğer ilk kriter olarak averaj kullanılsaydı, tüm takımlar son maç öncesinde hâlâ bir hedefe sahip olacaktı.
Peki artık hedefi kalmayan ülkeler son maçlarında daha zayıf kadrolarla sahaya çıkacak mı?
Üçüncülük sıralaması açısından bakıldığında ise grup sayısının fazla olması nedeniyle son maçlar beş günlük bir döneme yayılıyor.



